بیشتر بدانیم.......

  • ۰
  • ۰

بسیاری از ما قبلا ماشین ظرفشویی را بار کرده ایم، درست است؟ در را باز می‌کنید، آن را پر می‌کنید، مواد شوینده را به تلگراف اضافه می‌کنید و شروع را فشار می‌دهید. غلاف ماشین ظرفشویی یک قدم از معادله خارج می شود. دیگر اندازه گیری نیست فیلم محلول در آب (ساخته شده از پلی وینیل الکل) حاوی مواد شوینده مایع از قبل اندازه گیری شده است و هنگامی که حل شد، پودر و/یا ژل را آزاد می کند که ظروف شما را تمیز می کند. فرق شوینده های ظروف قرص ها و ژل های ظرفشویی  چیست ؟

ابرهارد توضیح می‌دهد: «این غلاف‌ها با دوزهای از پیش اندازه‌گیری‌شده ایجاد می‌شوند که غلظت بیشتری نسبت به پودر یا ژل‌های شوینده به تنهایی دارند، بنابراین می‌دانید که مقدار مناسبی از هر ماده را در هر بار ماشین ظرفشویی دریافت می‌کنید». علاوه بر این، با جدا کردن پودر از رویه مایع، غلاف هایی مانند Cascade ActionPacs بهترین چیزهایی را که هر یک از مواد ارائه می دهد را دارند.

ابرهارد توضیح می دهد که وقتی مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی باز می شود، غلاف ماشین ظرفشویی را در آب رها می کند و فیلم اطراف غلاف حل می شود، بنابراین تمام مواد شوینده داخل می توانند در آب پراکنده شوند.

او می‌گوید: «بنابراین، همان 1.5 تا 2 گالن آب برای بقیه چرخه اصلی شستشو از طریق بازوهای اسپری چرخان در دستگاه شما گردش می‌کند، که مواد شیمیایی را به خاک‌های غذا و چربی می‌آورد تا آنها را تجزیه کند. زمانی که همه خاک های غذایی از ظروف شما پاک می شوند، پلیمرها آنها را در آب معلق نگه می دارند، بنابراین به جای اینکه دوباره روی ظروف شما رسوب کنند، زهکشی را آبکشی می کنند.

غلاف آبشاری
برخی از غلاف های ماشین ظرفشویی، مانند این Cascade Platinum Action Pacs، هم پودر و هم مواد شوینده ژل را ترکیب می کنند.
آبشار
آیا غلاف بهتر از پودر است؟
همه چیز به این بستگی دارد که می خواهید ظرف های خود را چگونه بشویید. برخی از افراد حتی ماشین ظرفشویی ندارند، که بدیهی است که مزیت های غلاف ماشین ظرفشویی را نفی می کند. از آنجایی که غلاف های ماشین ظرفشویی با مقداری که به صورت علمی برای تمیز کردن ظروف شما فرموله شده است اندازه گیری شده است، غلاف ها تمایل دارند بهتر تمیز شوند. اما اگر ماشین ظرفشویی شما پر نباشد (یا خیلی پر باشد) چه؟ اگر ظروف کثیف زیادی دارید، ممکن است بخواهید یک غلاف دیگر اضافه کنید، اما هرگز نمی خواهید دستگاه خود را بیش از حد بارگذاری کنید. و برای آن بارهای فوق العاده سبک، ممکن است بقایای غلاف را متوجه شوید. بنابراین بهتر است قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی تا بار کامل صبر کنید.

صرف نظر از این، غلاف ها بدون آشفتگی هستند و برخی مانند Cascade ActionPacs حاوی پودر و مایع شوینده هستند که به شما امکان می دهد از چرخه پیش شستشو صرفنظر کنید. اما، غلاف‌ها معمولاً گران‌تر از پودرها و ژل‌ها هستند، بنابراین اگر مقرون به صرفه بودن برای شما مهم‌تر است، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشند.

پس از انتخاب چرخه مورد نظر برای استفاده و فشار دادن دکمه شروع، ماشین ظرفشویی فرآیند شستن ظروف را بر عهده می گیرد.

چرخه پیش شستشو
برای شروع، ماشین ظرفشویی آب داغ را به پایه دستگاه می ریزد. ماشین ظرفشویی ممکن است از یک المنت گرم کننده در پایین ماشین برای گرم کردن آب تا دمای دلخواه استفاده کند اگر آب گرمی که وارد می کند در دمای مطلوب نباشد.

قبل از اینکه ماشین ظرفشویی چرخه شستشوی واقعی را شروع کند، عمق آب ته ماشین ظرفشویی باید به ۲ تا ۳ اینچ برسد. ماشین ظرفشویی از حسگرهایی برای اندازه‌گیری عمق و دمای آب استفاده می‌کند و زمان شروع چرخه شستشو را تعیین می‌کند.

شروع شستشو
برای شروع فرآیند شستشو، ماشین ظرفشویی از یک پمپ در پایین ماشین برای کشیدن آب نشسته در لگن استفاده می کند. پمپ آب را از لوله ها، جت های اسپری و بازوهای اسپری داخل ماشین ظرفشویی عبور می دهد.

هنگامی که آب از میان این جت‌ها و سوراخ‌های کوچک در بازوهای اسپری حرکت می‌کند، فشار بازوها را مجبور به چرخش می‌کند و آب را در کل فضای داخلی ماشین ظرفشویی حرکت می‌دهد و به تمام ظروف در قفسه‌های بالا و پایین می‌رسد.

این استفاده از فشار آب برای حرکت بازوهای ماشین ظرفشویی شبیه به چرخش چمن‌پاش است که به دلیل فشار آب در حال حرکت از میان بازوها و خارج شدن از سوراخ‌های ریز بازوها است.

 

 

https://valiasrkala.com/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c%d8%8c%da%98%d9%84-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%88-%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%b8%d8%b1/

 

https://www.consumerreports.org/cro/dishwasher-detergents/buying-guide/index.htm

  • ۰۰/۱۰/۱۹
  • سمیه امیرشاهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی